Pradžia » Naujausios » Gyvenimas » Kultūra » Šokio projektas „Klaipėda: vakar, šiandien, rytoj“ sujungė praeitį, dabartį ir ateitį
Kultūra

Šokio projektas „Klaipėda: vakar, šiandien, rytoj“ sujungė praeitį, dabartį ir ateitį

Projektas „Klaipėda vakar, šiandien, rytoj“. Martyno Aleksos nuotr.
Projektas „Klaipėda vakar, šiandien, rytoj“. Martyno Aleksos nuotr.
Projektas „Klaipėda vakar, šiandien, rytoj“. Martyno Aleksos nuotr.
Projektas „Klaipėda vakar, šiandien, rytoj“. Martyno Aleksos nuotr.

„Klaipėda – šokio sostinė“,- taip po choreografinių miniatiūrų pristatymo reziumavo pajūrio publika. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) rengiamas choreografines dirbtuves „Dėmesio! Baletas” Tarptautinės šokio dienos proga vainikavo ypatingas projektas „Klaipėda: vakar, šiandien, rytoj“, skirtas Klaipėdos prijungimo prie Lietuvos 100-mečiui. 

Nuo praėjusių metų rugsėjo vykdomo projekto metu buvo ne tik sukurti trys trumpametražiai šokio filmai, bet ir trylika choreografinių miniatiūrų, kuriose universalia judesių ir muzikos kalba papasakota apie Klaipėdos krašto unikalumą bei kintančią jo tapatybę. 

Scenoje žiūrovai išvydo Mažosios Lietuvos istorinę praeitį papasakotą šokio kalba, menininkų požiūrį į dabartį bei jų pamąstymus apie ateitį. Žmonės, jų išgyvenimai, kintančios aplinkybės ir jūros amžinybė. Koks gi gyvenimas be kavos? Jau prieš šimtą metų šiame krašte mėgautasi kafija, tad jos kvapas sklido ir iš scenos. Menininkams scenoje talkino kavos skrudinimo namų „Musangas“ savininkas Mindaugas Gedvilas.

Paskutinės šio sezono premjeros svečiai turėjo galimybę prieš pasirodymą paskanauti šiame krašte jau nuo XVIII a. vidurio geriamos tradicinės popiečio kafijos ir projekto rėmėjų – kavos skrudinimo namų „Musangas“ – paruoštos ekologiškos pupelių kavos. Premjeros žiūrovai puošėsi tradiciniais lietuvninkų kostiumais ir įsiamžino nuotraukose, klausėsi Šilutės kraštotyros draugijos folkloro ansamblio „Ramytė“ (vadovė Giedrė Pocienė), Klaipėdos Trečiojo amžiaus universiteto vokalinio ansamblio „JūrAinė“ (vadovė Virginija Manšienė) dainų ir Vaidos Galinskienės pasakojimo apie kafiją šišioniškių tarme.

Į kvietimą kurti miniatiūras šiam projektui atsiliepė devyni menininkai – tiek pirmą kartą mėginę savo jėgas choreografijoje, tiek labiau patyrę kolegos. Tarp jų – iš skirtingų šalių ir kultūrų į Klaipėdos baleto trupę suvažiavę buvę ir esami šokėjai: amerikietė Kirstin Ann Zahradnick, lietuvės Viktorija Galvanauskienė ir savo karjerą trupėje jau baigusi, šiuo metu Valstybinio dainų ir šokių ansamblio „Lietuva“ vyriausiosios baletmeisterės pareigas einanti Aušra Krasauskaitė, ukrainiečiai Roman Budko, Daria Verovka, Yuliia Kovalenko ir Roman Semenenko, kolumbiečiai Laura Carolina Figueroa Orduz ir Brayan Steven Valencia Sarmiento.

Kūrybiniam projekto procesui vadovavo KVMT vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas. Jam talkino asistentės choreografijai Oleksandra Borodina ir Daria Verovka, vaizdo medžiagos kūrėjas Imantas Boiko, garso takelio kūrėjas Kristijonas Lučinskas, kostiumų stilistė Ernesta Venckutė, grimo ir šukuosenų dailininkė Aira Braždienė.

Rengiant projektą KVMT bendradarbiavo su lietuviškos mados prekės ženklu „2ru2ra“, Pajūrio regioninio parko direkcija, Kretingos muziejaus žiemos sodu, Klaipėdos etnokultūros centru, Lietuvos jūrų muziejumi, Gintaro muziejumi ir parduotuve „Amber Queen“. Projektą finansiškai parėmė: Klaipėdos miesto savivaldybė ir Klaipėdos konteinerių terminalas.

KVMT inf.

Facebook komentarai
Dalintis:

Panašūs straipsniai

Palikite komentarą